Främling

2012-09-13 - 08:56:00
God Morgon.
 
För ett tag sen när jag skulle ta tåget hem till mig så började jag prata med en främling. Det började med att jag snubblade runt med min resväska i de trånga gångarna som finns i tågen, så jag fastnade på nått sätt tillslut med resväskan. En kille frågade om jag behövde hjälp, men jag sa givetvis nej för jag kan ju såklart klara mig själv... dooh (?) i alla fall jag slog mig ner vid honom, eftersom det fanns mycket plats där så jag kunde ställa min resväska. Den va tung så försökte inte ens få upp den på hyllan. Jag frågade om jag fick låna hans Metro efter honom villket jag fick, han sa "läs detta sen det var roligt" och efter det så började vi prata hela tågresan. Vi pratade ganska mycket om arbete och sånt och jag sa att jag inte riktigt visste vad jag ville hålla på med, då berättade han att han hade känt likadant och att nästan alla känner sig nog så, lite vilsna. Men hans kompis gav honom ett tips, att ställa alarmet tidigt en dag då han var ledig, när han vaknar så skulle han känna efter "vad tycker jag är värt att gå upp til?". Främlingen sa att jag skulle testa detta och det gjorde jag idag. Jag trodde inte själv att jag skulle känna de jag kände, att jag skulle kunna tänka mig att gå upp frivilligt för det som dök upp i mitt huvud. Det ville jag ju göra när jag var yngre, haha grymt.
 
I alla fall, om ni också är vilsna så tycker jag att ni ska testa : )
 
Kaffe behöver man, allltid

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!